Marketing dzieli się na rozmaite rodzaje, jakie kwalifikuje się ze względu na jej zastosowanie jak również na to do jakiej grupy internautów ma być ona wycelowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, wzrokową czy audiowizualną, jak także wiele innych, niemniej jednak statystyki wskazują jasno, że na ludzi najodpowiedniej działa reklama wizualna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, niemniej jednak nie jedynie – wkracza w to oczywiście również reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane oraz emitowane filmiki. Pomimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to dalej na wysokim pułapie popularności i skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk możliwego kontrahenta czy też wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Audyt komunikacji wizualnej
Ta szablonowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie atrakcyjna, a wszystko skutkiem tego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych pozornie klientów. Sposoby na dotarcie do klienta, naturalnie potencjalnego kontrahenta są niesłychanie przeróżne. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dziedzinie i wybitnie przyzwoicie wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej grupy osób oraz w jaki sposób, a wobec tego jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny typ reklamy nie trafi do odbiorców, bo wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej strony bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy należą na przykład ulotki, plakaty czy billboardy reklamowe.